메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
노정은 (한성대학교) 임수진 (한성대학교) 안윤숙 (한성대학교)
저널정보
국제한국어교육학회 한국어 교육 한국어교육 제31권 제4호
발행연도
2020.1
수록면
21 - 53 (33page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims to investigate how instructors and learners understand the online and offline classes along the changing environment of language learning. This study seeks to draw implications on possible methods for Korean education by investigating instructor and learner satisfaction as well as (in)effective sectors in online classes. In order to achieve such goal, a survey has been conducted on exchange students and instructors involved in the Korean Language Learning Program offered at H University from April 13th of 2020 to June 5th of the same year. The result of the asynchronous online class satisfaction survey indicated that online classes are effective for learning vocabulary and grammar. On the other hand, student interaction including rapport formation and immediate Q&A were more active in offline classes compared to that of online classes. Also, the instructors and students had varying opinion on the sectors they enjoyed or found challenging in online classes, and the difference was the most significant in speaking and listening sectors. In order to enhance satisfaction in online Korean language classes, consistent effort must be made to conduct more studies on effective teaching and related cases.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (18)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0