메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
심은숙 (상지대학교)
저널정보
한국중등영어교육학회 중등영어교육 중등영어교육 제14권 제2호
발행연도
2021.1
수록면
132 - 151 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This paper is to identify the use of interactional devices employed in English research article (RA) abstracts from a cross-cultural perspective. A total of 120 English RA abstracts written by Korea-based writers and US-based writers were randomly selected from leading academic journals (30 from English Teaching, 30 from Korean Journal of Applied Linguistics, 30 from TESOL Quarterly, and 30 from Applied Linguistics). A concordance program, AntConc 3.5.8, was used to identify the makers. The results showed that hedges are the most frequent marker in both groups. The most significant cross-cultural difference was found in the use of self-mentions in the academic texts. Korea-based writers tended to avoid of mentioning selves in their texts, whereas US-based writers used self-mention markers frequently to construct authorial identity and to emphasize their contribution to the field and their research claims. This study provides an intercultural understanding of academic texts from a cross-cultural perspective with implications for academic writing in the field of English for academic purposes.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0