메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
진실희 (중앙대학교 통역번역연구소) 원종화 (중앙대학교)
저널정보
한국외국어대학교 통번역연구소 통번역학연구 통번역학연구 제23권 제4호
발행연도
2019.1
수록면
231 - 261 (31page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study reports on the initial outcome of an action research on a systematic instructional model of note-taking for consecutive interpreting. As a means to offer scaffolding to the students while taking into full account the nature of note-taking acquisition that requires the autonomous effort on the part of the students, the study applied the Gradual Release of Responsibility (GRR) model in an introductory T&I course. The researchers found that the model enables a process-oriented approach, an opportunity to closely observe and monitor the process of the students’ renditions, a gradual decline in the students’ dependence on the instructor and the creation of a more supportive atmosphere conducive to collaborative rather than competitive learning. Despite many positive revelations of the new instructional model, the researchers concluded that the GRR model of instruction can complement rather than replace the existing model of teaching interpreting where rendition is followed by critique.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (28)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0