메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
박남실 (한국교원대학교) 류광수 (한국교원대학교)
저널정보
한국교원대학교 뇌기반교육연구소 Brain, Digital, & Learning Brain, Digital, & Learning Vol.9 No.4
발행연도
2019.1
수록면
353 - 362 (10page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This paper is to study the effect of the science class using the digital textbook as the pre-learning materials on the change of learner's competence. For this study, the first graders of middle school students were classified into the research group that selected the digital textbooks as the pre-learning materials and the comparative group that selected the book-type textbooks as the pre-learning materials in the class. Interestingly enough, both the groups showed significant improvement in all learner competencies, and the improvement in the learner competencies for the research group was larger than that for the comparative group. Also, according to the post-test t-test of the research group and the comparative group, it was found that the improvements of the information literacy and the self-directed learning ability were larger than these of the comparative group. This suggests that the use of multimedia learning materials and learning support functions provided by digital textbooks leads to improvement of self-directed learning ability and information literacy.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (18)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0