메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
차지현 (서울세곡초등학교) 손태권 (한국교원대학교 대학원) 이광호 (한국교원대학교)
저널정보
한국교원대학교 뇌기반교육연구소 Brain, Digital, & Learning Brain, Digital, & Learning Vol.10 No.1
발행연도
2020.1
수록면
107 - 121 (15page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
This study aimed to suggest some implications for the education for novice teachers and teacher expertise education by analyzing the gaze characteristics and the gaze change after the self-reflection on eye tracked videos of novice teachers in primary mathematics teachings. Four novice teachers were video taped four times respectively in three weeks. 16 analyzed statistical data were quantitatively investigated on gaze characteristics and the change of their gaze after the self-reflection. As the result, the teachers were more interested in teaching part than learning so it is necessary to emphasize more about teaching methods on teacher education. After the self-reflection on eye tracked video, teachers’ AOI have changed from learning areas to other areas to teaching and teacher-related areas. So the self-reflection on eye-tracked videos partially helped on improving the teaching mathematics.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (30)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0