메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
조대하 (서울여자대학교)
저널정보
일본어문학회 일본어문학 일본어문학 제80호
발행연도
2018.1
수록면
203 - 222 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study analyzes the trend in area of pronunciation/notation among College Scholastic Ability Test Japanese I, which was implemented between 2001 and 2018. As a summary of analysis, questions related to Hiragana, Katakana and Chinese character transcriptions have a large portion in test, however questions for evaluating pronunciation ability are some of ‘mora’ questions. Given the influence of the college scholastic ability test, if various questions are reflected in test, Japanese education will be importantly treated in educational institutes, albeit the test has restriction as writing and objective test. First of all, questions are needed to evaluate whether student can distinguish the meaning by position of accent for voice capability assessment. Second, since intonation and prominence have close relationship with operational ability in communication, introduction of listening comprehension test is needed to evaluate the ability. Lastly, questions of ‘Romanization’ and ‘Kanazukai’ and ‘Okurigana’ are necessary for character and notation, and it is better to use real materials such as internet advertisements, bulletin boards and banners.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0