메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Chen Hui (고려대학교) 유석훈 (고려대학교)
저널정보
고려대학교 언어정보연구소 언어정보 언어정보 제26호
발행연도
2018.1
수록면
103 - 128 (26page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Chen Hui & You, Seok-Hoon. 2018. Korean Learner’s L2 Performance in Syntax-Semantics interface: Chinese Wh-words as Existential Polarity Words. Language Information. Volume 26. 103-128. This study aims to test applicability of the Interface Hypothesis (Sorace & Tsimpli, 2006) in L2 through investigating L2 acquisition of Chinese Wh-Words as Existential Polarity Words (hence force EPWs) by L1 Korean speakers. The present study compares the results of the acceptability judgment test of Chinese EPWs between learner group and native speaker group to investigate 1. Are the interface properties concerning Chinese EPWs and their licensors acquirable by Korea-speaking learners of Chinese? 2. If not, what are the linguistic or non-linguistic effects which cause the interface breakdown? The results show that L2 Chinese learners are unable to establish a complete semantics-syntax relationship with the EPW embedded in the sentence, even at the final state of L2 acquisition. And the results also show that L2 Chinese acquisition is not linear development.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0