메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
천승미 (서울디지털대학교)
저널정보
언어과학회 언어과학연구 언어과학연구 제99집
발행연도
2021.12
수록면
145 - 167 (23page)
DOI
10.21296/jls.2021.12.99.145

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims to analyze teaching effects through the students" perceptions as identified a student survey by maximizing participation opportunities for situational learning, experience expansion, and problem-solving skills through blended learning. The study identifies ways to reinforce educational materials and provide learner satisfaction by expanding this realistic, participation-based education. Considering the application, possibility, and values of education, this study used Metaverse as a learning platform to provide an environment in which the learners can continuously communicate in English both inside and outside the classroom by taking advantage of e-learning benefits and maintaining both online and offline learning. Metaverse can expand the scope of learning experiences and teaching contents in the online community environment and promotes free interactions at the face-to-face level.

목차

1. 머리말
2. 이론적 배경
3. 실험 내용 및 연구 절차
4. 실험 결과 및 분석
5. 결과 및 토론
참고문헌

참고문헌 (19)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2022-700-000120388