메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
정정옥 (강릉영동대학교) 박철호 (안양대학교) 한수정 (안양대학교)
저널정보
한국관광레저학회 관광레저연구 관광레저연구 제34권 제1호(통권 제173호)
발행연도
2022.1
수록면
119 - 138 (20page)
DOI
10.31336/JTLR.2022.1.34.1.119

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (3)

초록· 키워드

오류제보하기
This study empirically analyzed the relationship between festival performance, local image, and local loyalty centering on the Gangneung Coffee Festival, which is actively promoting the festival brand strategy. To achieve this purpose, a total of 400 questionnaires for local residents who visited the Gangneung Arena Coffee Festival, the venue of the 11th Gangneung Coffee Festival and Anmok Coffee Street, were surveyed on October 3, 2019. A total 400 people answered the survey and data of a total of 366 people was applied by positive analysis except for 34 questionnaires without sincerity.
The results are as follows: First, festival performance has a positive effect on the local image. Second, festival performance has a positive effect on local loyalty. Third, the local image has a positive effect on local loyalty. Finally, the implications and limits of the study have been discussed.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 연구 방법
Ⅳ. 실증분석
Ⅴ. 결론 및 시사점
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0