메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Melissa Rubio dos Santos (Dankook University)
저널정보
한국라틴아메리카학회 라틴아메리카연구 라틴아메리카연구 Vol.35 No.1
발행연도
2022.4
수록면
125 - 157 (33page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This article aims to discuss teaching and learning process of Portuguese as an additional language taught through project-based learning about Portuguese Language and Brazilian Culture for Korean students in higher education. Thus, in this article it is proposed the presentation and discussion of project learning developed for the classes which were targeted at an audience of students at the advanced an upper advanced levels in the Portuguese-Brazilian Studies Department, College of Foreign Languages, at Dankook University in 2020 and 2021. This research proposes an analyses on constructing Foreign Language teaching units, which were based on authentical materials and tested at Portuguese as an Additional Language classes in a non-immersion context in higher education.

목차

INTRODUÇÃO
SOBRE PROJETOS DE ENSINO COM BASE EM MATERIAIS AUTÊNTICOS PARA AULAS DE PORTUGUÊS COMO LÍNGUA DICIONAL (PLA)
SOBRE OS PROJETOS DE ENSINO DESENVOLVIDOS PARA AS DISCIPLINAS CONVERSAÇÃO PORTUGUÊS AVANÇADO II E MÍDIA PORTUGUÊS
CASO DE ESTUDO- PROJETO DE ENSINO DISCIPLINA CONVERSAÇÃO PORTUGUÊS AVANÇADO II 2020/2
CONSIDERAÇÕES FINAIS
REFERÊNCIAS BIBLIOGRÁFICAS

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0