메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Melissa Rubio dos Santos (Dankook University)
저널정보
한국라틴아메리카학회 라틴아메리카연구 라틴아메리카연구 Vol.33 No.1
발행연도
2020.2
수록면
53 - 68 (16page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This article aims to discuss teaching and learning process of Portuguese as an additional language, taught through project-based learning for Korean students in higher education. For this article I propose the presentation and discussion of project-based learning developed for the Portuguese Audio Visual, Portuguese Media and Conversation Portuguese Advanced II classes, which were targeted at an audience of students at the intermediate, upper intermediate and advanced levels in the Portuguese-Brazilian Studies Department, College of Foreign Languages, at Dankook University in 2018 and 2019. The teaching and learning experience reported in this article was carried out from teaching projects which were organized in didactic units with the main objective of promoting the literacy of South Korean students in Portuguese as additional language. For this discussion, the teaching projects carried out in the Portuguese classes had as theoretical support the study of language based on two guiding concepts: speech genres by Mikhail Bakhtin (2003) and literacy by Margarete Schlatter (2009).

목차

ABSTRACT
SOBRE O ENSINO DE PORTUGUÊS COMO LÍNGUA ADICIONAL
INTRODUÇÃO
PRÁTICAS DE ENSINO DE PORTUGUÊS COMO LÍNGUA ADICIONAL
CONSIDERAÇÕES FINAIS
REFERÊNCIAS

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2020-950-000443804