메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
장시영 (연세대학교) 김석경 (연세대학교)
저널정보
한국실내디자인학회 한국실내디자인학회 학술대회논문집 한국실내디자인학회 2022년도 춘계학술발표대회 논문집
발행연도
2022.5
수록면
318 - 322 (5page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The appearance of schools during the industrialization were focused on the quantitative expansion of facilities to accommodate the numerous students, and these standardized classroom environment stressed lower grade elementary school students. This study aims to analyze the characteristics of a classroom with an environment that helps lower-grade students reduce stress on school by selecting five elementary schools in Seoul, which applied ‘Dream Class’ business, and analyzing the design characteristics of the classroom based on supportive design theory. This study used case analysis through photos, videos, and reports as the main research method, and the following characteristics were derived. First, it helped students to adapt to the new environment by creating a space other than space related to learning. Second, besides desks and chairs, portable cabinets were placed in classroom to sit or stand. Lastly, approach to plants were considered and colors that students liked were used in classroom to reduce lower grade students’ stress.

목차

Abstract
1. 서론
2. 이론적 고찰
3. 연구 방법
4. 연구결과
5. 결론 및 제언
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2023-619-000155754