메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
박채호 (경희대학교) 김동규 (청운대학교)
저널정보
한국체육과학회 한국체육과학회지 한국체육과학회지 제32권 제1호 (인문사회과학 편)
발행연도
2023.2
수록면
423 - 436 (14page)
DOI
10.35159/kjss.2023.02.32.1.423

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study investigates how the communication types of sports center coach have affected the quality of the relationship between coach and members. To do this end, selected a sample population of sports center members, provided by sports centers, who were experienced in using sports centers. Data collected through convenience sampling using 224 questionnaires completed online by respondents were analyzed using frequency, confirmatory factor, reliability, correlation, and multivariate regression analyses with SPSS 27.0 and AMOS 22.0. The results of this study were as follows. Firstly, among the sub-factors of sports center coach’s communication types proxemics and paralanguage have a positive (+) effect on trust, but verbal communication, kinesics and physical appearance does not have a significant effect. Secondly, proxemics, paralanguage and physical appearance have a positive (+) effect on immersion, but verbal communication and kinesics does not have a significant effect. Third, proxemics and paralanguage have a positive (+) effect on satisfaction, but verbal communication, kinesics and physical appearance did not. This study provides practical and academic information useful for effective marketing activities by investigating how sports center marketing activities can help members connect with them.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 결과
Ⅳ. 논의
Ⅴ. 결론 및 제언
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2023-692-000449490