메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
전완홍 (경희대학교) 이현우 (중앙대학교) 임준택 (목원대학교) 박혜정 (중부대학교) 최봉암 (대구대학교)
저널정보
한국발육발달학회 한국발육발달학회지 한국발육발달학회지 제25권 제4호
발행연도
2017.11
수록면
467 - 472 (6page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to prepare marketing strategies related to the operation of sports centers and provide preliminary data for activation of sports centers by analyzing the effect of customer satisfaction according to the operation method of local sports centers, and the effect of customer satisfaction according to the operation method on repurchase. For the foregoing, This study used the data of 276 members who use the local sports center located in Suwon city and Seongnam city area in Gyeonggi - do in 2017. For analysis of data, this study conducted t-test, One-Way ANOVA, Scheffe test, correlation analysis and regression analysis using SPSS/PC + 22.0 version statistics program for Window, and produced following conclusions. First, operation method of sports center affects customer satisfaction, and satisfaction of facility are influenced by program, and satisfaction of instructor are affected by price and program. Second, operation method of sports center exerts an influence on the repurchase of customer, and is affected by program and price. Third, customer satisfaction of sports center affects repurchase of customer, and is influenced by facility and instructor.

목차

Abstract
I. 서론
II. 연구방법
III. 결과
IV. 논의
V. 결론 및 제언
참고문헌

참고문헌 (33)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-692-001524357