메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이규민 (연세대학교) 이원찬 (The University of Iowa) 박인용 (한국교육과정평가원) 김동인 (CTB/McGraw-Hill) Ji Seung Yang (University of Maryland) Michael J. Kolen (University of Iowa)
저널정보
한국교육평가학회 교육평가연구 교육평가연구 제28권 제2호
발행연도
2015.6
수록면
681 - 700 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Lee and Lee (2014) proposed bi-factor multidimensional item response theory model (BFM) “observed-score” equating procedures. The main purposes of this study were to develop BFM “true-score” equating procedures, and to investigate applicability of the proposed procedures with actual data. Eight equating methods (including both true- and observed-score) based on dichotomous IRT (2-parameter logistic model: 2PL), polytomous IRT (graded response model: GRM), testlet response model (TRM), and BFM were compared with target equipercentile equating. Data for this study were from the Reading Comprehension test for a large-scale state assessment program, which consisted of several passages and corresponding groups of items. True- and observed-score equating methods based upon 2PL and BFM produced similar equating results. The GRM true- and observed-score equating methods provided equating results somewhat different from others, and more similar to the target equipercentile equating.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (34)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0