메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
신지혜 (이화여자대학교)
저널정보
미래음악교육학회 미래음악교육연구 미래음악교육연구 제1권 제2호
발행연도
2016.12
수록면
39 - 56 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to investigate the types of verbal instruction and modeling music teachers used for their teaching and the effects of these teaching strategies on students` performance. Based on the observations, it was concluded that the use of only verbal instruction did not result in positive effects on students` performance. Also, most teachers used modeling with verbal instruction, so teachers should spend more time in using only modeling. The next interesting result was that modeling using rhythm chants and secondary instruments greatly helped students improve their performing skills. Finally, although some previous studies have shown visual or aural modeling through videotape to be of benefit to students, nobody used any kinds of these modeling methods. Caution should be used in generalizing results to other situations because of the limited number of teachers in the observations

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (13)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0