메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
박선영 (서울교육대학교) 신동훈 (서울교육대학교)
저널정보
한국생물교육학회 생물교육 생물교육 제51권 제2호
발행연도
2023.6
수록면
187 - 202 (16page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to develop and apply useful board game class materials that can interestingly learn the 'structure and function of our body' unit to analyze the effects on elementary school students' interest in science and their motivation to learn science (ARCS). For this we developed board games to learn the ‘structure and function of our body’ unit, and a total of 11 classes were conducted using board games for 6th graders. After that, it was analyzed through the Mann-Whitney U test for interest in science and motivation for science learning. As a result, five board games were developed, and the experimental group students significantly improved their interests toward science, interests toward science learning, interests toward science activities, and interests toward science-related careers. In addition, attention, relevance, confidence, and satisfaction, which are sub-factors of science learning motivation (ARCS), all significantly improved. Therefore, life science classes through board games are educationally meaningful in science interest and science learning motivation, and it is expected to help research science classes in elementary schools in the future.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0