지원사업
학술연구/단체지원/교육 등 연구자 활동을 지속하도록 DBpia가 지원하고 있어요.
커뮤니티
연구자들이 자신의 연구와 전문성을 널리 알리고, 새로운 협력의 기회를 만들 수 있는 네트워킹 공간이에요.
이용수
등록된 정보가 없습니다.
논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!
계승어 학습자의 한국어 논증적 쓰기에 나타난 서론 및 결론 구조 분석
이중언어학
2019 .01
The Predicting Power of Self-Efficacy on Students’ Argumentative Writing Quality
Journal of Asia TEFL
2020 .01
Learner-guided Lesson Study? A New Perspective in EFL Argumentative Writing Development
Journal of Asia TEFL
2022 .09
Investigating the Effects of Text Summarization on Linguistic Quality of Argumentative Writing
새한영어영문학
2018 .11
Writing Strategies for Argumentative Essay and Short Research Reports: The Case of Thai EFL Learners
Journal of Asia TEFL
2021 .01
Writing Like Speaking: Spoken Register Features in Korean EFL Learners" Argumentative Writing
응용언어학
2015 .12
Korean EFL Learners’ Use of I in English Argumentative Writing : Focusing on Genre-specific and Proficiency-specific Characteristics
어학연구
2018 .08
논증문 텍스트 쓰기의 수행 수준과 텍스트 네트워크의 관계에 대하여
현대문법연구
2023 .06
대화주의 관점에서의 논증적 글쓰기 교육 연구
작문연구
2016 .12
대학 글쓰기에서 ‘著者 立地’(authorial stance)의 表現樣相과 意味
어문연구(語文硏究)
2018 .01
대학 글쓰기 평가에 대한 검토
한성어문학
2018 .08
Explicitness of Authorial Presence in English Quantitative and Qualitative Research Articles of Applied Linguistics
담화와인지
2021 .08
논증 능력 발달을 위한 언어적 교육 내용 탐색 - 대학생 쓰기 자료에서 주어 ‘나’ 실현 양상으로 본 ‘주관의 객관화’ 관찰을 기반으로
작문연구
2022 .03
Corpus Technology and Video Technology : Effects on EFL Argumentative Writing
새한영어영문학
2018 .05
한국인 대학생과 영어 원어민 대학생의 영어 설명문, 논설문의 코메트릭스 분석을 통한 비교
새한영어영문학
2018 .08
Pseudo-Integration Strategy vs. Refutation Strategy in Argumentative Writing: An Analysis of the Iranian EFL Context
Journal of Asia TEFL
2018 .01
Corpus Analysis of Argumentative Essays from Macroscopic and Microscopic Perspectives
영어학
2017 .09
Authorial References in Single-Author Research Articles of L2 English Student Writers and L1 English Authors
영어학
2021 .01
References and Conjunctions as Cohesive Devices in Chinese Undergraduate EFL Students’ Argumentative Essays
Journal of Asia TEFL
2021 .12
Cohesive Features in Argumentative Writing by Korean EFL Learners at the Elementary Education Level
언어과학연구
2018 .09
0