메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The common-rail direct injection technology has become one of the significant technologies for the diesel industry. The technology is still new to the industry and there are still numerous areas to be enhanced. The first generations of the common rail system consists of injectors driven by the solenoid energy, however in effort to gain better controllability of the system the next generation of these injectors are slowly replacing by the injectors driven by the piezoelectric energy. In this thesis we have designed and implemented a piezo-driver based on the common-rail ECU(Electric Control Unit). The piezo-driver was examined with PCR2(siemens piezo injector), as a result we obtain the characteristics of the common rail piezo injector system and could operate the piezo injector system.

목차

Abstract

1.서론

2.피에조 인젝터의 구동

3.피에조 인젝터 구동 전압 및 분사량 특성

4.결론

참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-556-014024282