메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (13)

초록· 키워드

오류제보하기
This paper represents the fluid flow uniformity and pressure drop in catalytic converter. Present research model type is monolithic catalytic converter. This type has been widely used to meet the environment regulation of pollution in automobiles. The flow characteristics in a single monolith automotive catalytic converter are investigated using a computational simulation method. The numerical model state, with general Cartesian coordinates system, is regarded as steady, uncompressible flow and RNG/k-ε turbulence model. Several design parameters, including the geometry of monolith centers, are investigated by their effects on fluid flow uniformity in the converter.

목차

Abstract

1. 서 론

2. 수치해석 방법 및 경계조건

3. 담체의 수학적 모델

4. 수치해석 결과 및 토의

5. 결 론

후 기

References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-556-017825583