메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 지회 학술대회 논문집 한국자동차공학회 2005년추계 지부학술대회논문집(광주.호남)
발행연도
2005.11
수록면
30 - 35 (6page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
There are 13 degree, 60 degree and 90 degree impact test of automotive wheels. In this parer. impact analysis of automotive aluminum wheels has been performed using Computer Aided Engineering(CAE) subjected to 13 degree impact test. Once the finite element model of wheel are modeled, three different analysis has been carried out: 1) linear static finite element analysis, 2) nonlinear transient dynamic finite element analysis, at 3) dynamic analysis using flexible body of wheel. The fracture and crack for wheel after impact test has been leave assessment out of outer flange contacted with a test weight. Therefore result has been evaluated in region except outer flange. Outer flange is loaded by equivalent force at surface contacted with a test weight. Nonlinear transient dynamic analysis has been performed by dropping weight and time integration method has been used Single Step Houbolt operator to avoid numerical problems by contact-induced high frequency. The dynamic analysis flexible body of wheel has six multi-point constraint(MPC) at wheel hub, bolt and contacted surface. Nonlinear transient dynamic analysis of three type have most reasonable result.

목차

Abstract

1. 서 론

3. 휠의 충격 시험

3. 충격 해석

4. 결 과

후 기

References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-556-015135911