메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국기독교교육정보학회 기독교교육정보 기독교교육정보 제14집
발행연도
2006.8
수록면
211 - 232 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of the article is to discuss on the school religious education in the United Kingdom. In addition to that, on the circumstance of conflict between the government and the local schools which is related with the religious education, this article tries to find an alternative approach for the Korean school religious education on the basis of the UK's case. In order to achieve it, the researcher tries to analysis the three themes: first, in recent what is the religious circumstances in the UK?; second, what is the characteristics of the British religious education in post-Christianity era?; third, what kind models would be considered for the effective instruction in school religious education? In conclusion, the article suggests three possibilities from the UK's case for the Korean religious education of the secondary school. First, the Korean school needs to be carefully considered the pluralistic-religious education in the school. Second, the Korean school also needs to be learned the balance between "the education about religion" and "the education from the religion" in terms of UK's experience. Lastly, in order that the Korean religious education would be changed into the creative model, it would be more effective that the school takes the new religious instruction models like "the spirituality-oriented model" and "the critical reflection model."

목차

Ⅰ. 머리말
Ⅱ. 영국의 종교적 상황
Ⅲ. 영국 종교교육 정책의 특징
Ⅳ. 영국 종교교육의 종교수업모형들
Ⅴ. 한국 학교 종교교육에의 시사점
Ⅵ. 맺는말
참고문헌
Abstract

참고문헌 (31)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-235-017563037