메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
강혜정 (경주대학교) 최병호 (신흥대학) 최희진 (세종대학교)
저널정보
한국외식산업학회 한국외식산업학회지 한국외식산업학회지 제3권 제1호(통권 제5호)
발행연도
2007.3
수록면
9 - 21 (13page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study is to identify what factors influence customer perception of hotel and beverage products, and how the customer get information about hotel food and beverage products.
Data was collected from 206 customers who visited hotel food & beverage restaurants located in Pusan and analyzed using frequency analysis, t-test, and ANOVA.
The results are as follows. This research revealed that the cooks skill, various menus, and a amount of food have an effect on customer perception. In addition, this study showed that the customer got internal advertisement, events, home-delivery advertisement, direct posts, previous experiences, e-mail, news papers and magazine, TV commercial, and news letters information perception.

목차

ABSTRACT
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 연구설계
Ⅳ. 분석결과
Ⅴ. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2010-326-003404279