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학술대회자료
저자정보
이재훈 (국민대학교) 이창배 (국민대학교) 국형석 (국민대학교) 박기홍 (국민대학교) 허승진 (국민대학교)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘계학술대회 2009 KSAE 부문종합 학술대회
발행연도
2009.4
수록면
768 - 772 (5page)

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This paper uses a high degree automobile dynamic model to simulate better a real vehicle with an electronic control system based on Rapid-Control Prototyping (RCP). Using this model, this paper studies Anti-lock Brake System(ABS) to improve both braking and steering abilities. Current ABS uses consistent vertical force with a slip ratio, which is a difference between a vehicle's speed and a wheel's, from 0.1 to 0.3. However, because the maximum vertical force depends on a tire model's vertical force, the slip ratio was adjusted as vertical weight changes to improve ABS's performance.

목차

Abstract
1. 서론
2. 차량의 각 방향별 운동 모델
3. 전차량 모델
4. 하중변화가 고려된 ABS
5. 결론 및 향후과제
후기
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