메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국호텔외식관광경영학회 호텔경영학연구 호텔경영학연구 제10권 제3호
발행연도
2001.8
수록면
201 - 225 (25page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to examine and analyze important attributes of the EF deluxe hotels in Seoul overall as well as satisfaction level, willingness of repeat visit, and recommendation. This research also examines factors that encourages customers to return to the hotel. In order to achieve this purpose of the study, researchers developed a survey instruments based on related literatures. Data was collected from 296 EF guests of 17 different deluxe hotels in Seoul. Major findings and implications are as follows: ·Pleasant guestroom atmospherics followed by flexibility of front desk operation are the most important attributes in the field of guestroom; and such attributes as cleanliness, appropriate temperature and lighting, early check-in and extended check-out, etc are considered to be important. ·In case of EFL, pleasant lounge atmospherics and facility are distilled into the most important attribute and, therefore, cleanliness and quietness, separation of non-smoking area, sufficient space, and brightness of lighting should be re examined and reinforced. ·Friendliness and professionalism of employee service as well as organization and placement of employees are another important area of reinforcement or remodeling.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2015-320-002779320