메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국사회체육학회 한국사회체육학회지 한국사회체육학회지 제41권 제1호
발행연도
2010.8
수록면
545 - 555 (11page)
DOI
10.51979/KSSLS.2010.08.41.545

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to understand what the relationship among realization of non-developmental disability students, acceptation attitude and educational effectiveness to inclusive physical education. This subjects were selected from the middle and high school students at Seoul, Suwon, Sungnam by the stratified cluster sampling method. Among these selected subjects consisted of employing frequency analysis, factor analysis, one-way ANOVA, Multiple correlation, Multiple Regression Analysis using SPSS/PC+ 12.0. The following results were obtained : First, realization of non-developmental disability students effect upon acceptation attitude. In other words, necessity and system factors which are subordinate factors of realization effect upon lesson acceptation attitude negatively. Also system effects upon disability acceptation attitude negatively. Second, realization of non-developmental disability students effect upon educational effectiveness. That is to say, necessity factor which is subordinate factor of realization effect upon educational effectiveness negatively. Third, acceptation attitude of non-developmental disability students effect upon educational effectiveness exceptional disability acceptation attitude.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0