메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Lee, Woo Joo (동양대학교) Choi, In soon (서경대학교)
저널정보
한국전시산업융합연구원 한국과학예술융합학회 한국과학예술포럼 Vol.20
발행연도
2015.6
수록면
339 - 347 (9page)
DOI
10.17548/ksaf.2015.06.20.339

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The aim of the research was to arrive at a detailed understanding of English language education for young learners in Korea. The study shows that Korea Ministry of Education introduced English language on the elementary level in order to bring up a global person from the early age.
This paper examines the factors which influence English language teaching and learning in Korea: Early start (age factor, better pronunciation, time factor); the Ministry of Education involvement and support (well-developed curriculum, well-trained teachers, sufficient materials); and parental support.
The study concludes that the most effective factor can be the age, as the theory of CPH strongly argues. Also, the content-based instruction is one of the effective factors that the Korea Ministry of Education is trying to apply in public school curriculum. Moreover, the teachers’ and parents’ supports are the crucial matter for young learners in order to motivate them to learn English. In order to improve English language education for young learners in Korea, all these factors should be taken into account.

목차

Abstract
Ⅰ. English Education in Korea
Ⅱ. The Essential factors for English Teaching and Learning
III. Conclusion and Suggestion
Reference

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0