메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국보육학회 한국보육학회지 한국보육학회지 제1권 제1호
발행연도
2001.6
수록면
61 - 73 (13page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purposes of this study were to examine the factors in the infants and toddlers' symbolic play of complexity. Generally, the infant and toddle's play can be partitioned into the exploratory, the nonsymbolic play and the symbolic play. The factors in infants and toddlers' symbolic play of complexity were infant and toddlers' development level, scaffolding through the adults' interactions, the interactions with the toy play, and the play contents.First, the symbolic play of complexity depends on the infants and toddlers' development level. With ages, the object of the symbolic play changes from self-directed to others-directed, integrates the object substitutions and the individual symbolic actions, and performes the complexity of the symbolic play.Second, the scaffolding through the adults interactions performes infants and toddlers' symbolic play of complexity. Mothers appear to become more attuned to the infants and toddlers' play interest over time.Third, the provided symbolic toy play, takes on important role in the infants and toddlers' symbolic play of complexity.Forth, the play contents in familiar scripts allows the infants and toddlers to play longer and play in a detailed scripts, and become complex. The play level may depend on the play content.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-338-003054319