메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
윤장호 (대진대학교)
저널정보
한국영상제작기술학회 영상기술연구 영상기술연구 제28호
발행연도
2018.6
수록면
77 - 93 (17page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The performativity of men and women shown in the movie 〈The Handmaiden〉 can be read from within the social background at that time. Men are " active actors " and women are " passive actors, " which lie at the lower level of the power structure. This layer of hierarchy is made possible by designing space for the imbalance between men and women in the movie of 〈The Handmaiden〉. The movie, 〈The Handmaiden〉 is pursuing a forbidden desire in the social fabric through the vertical structure of the gender. It is emphasizing the self performing ability of a sexual identity, which it recognizes as its sex. The passive image of women decomposes the social concept of male centralism through homosexuality for a long time and wins the status of a gender. Director Park Chan-wook’s " Lady " has crossed the social norm of gender. Ask questions about human identity.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 본론
Ⅲ. 결론
참고 문헌
Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-688-003105945