메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국고전르네상스영문학회 고전 르네상스 영문학 고전 르네상스 영문학 제24권 제1호
발행연도
2015.1
수록면
5 - 13 (9page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This essay investigates the ontological relationality that Chaucerian humor propagates, beyond its hermeneutic or interpretative dimension, in The Canterbury Tales. Chaucer’s humor and laughter resonate through the “fictional reality” or the virtual space where the tellers with their distinctive styles of tales collide and conflict with the audience through their distinguished responses. Humor works in the blurring realm between the real and the fictional as its liberating and festive nature constantly engages within the various layers of audience and narrators. In this particularized space, the Miller creates an engaging position to “quite with” the Knight via his stylized story of a fabliau, and the aesthetic quality of the genre is illuminated through its dense connectivity with the others. The creative act of narration manifests a deductive adaption to the given world, and it actualizes a remapping of the territory by formulating interactive relationality toward the preceding tales. For the Miller, humor is engineered as an artistic apparatus that fashions his story in a new form with its “genre-shaping power,” as Bakhtin might argue. Furthermore, humor through the Tales plays an interactive role in authenticating the ethos of the narrators and their civil attitudes toward one another.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (32)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0