메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국멀티미디어언어교육학회 멀티미디어 언어교육 멀티미디어 언어교육 제21권 제3호
발행연도
2018.1
수록면
11 - 38 (28page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Learner corpus research has documented interlanguage development, which has been a central concern in Second Language Acquisition (SLA) research. Specifically, move analysis first developed by Swales (1981) has investigated the underlying generic structure of research articles (RAs). The linguistic features characterizing the various moves have also been identified with this move analysis in both expert and learner language use. However, no study to date has directly compared the use of both rhetorical structure and linguistic features by first language (L1)-English experts versus second language (L2)-Korean EAP (English for Academic Purposes) students with two-level longitudinal corpora. The current study addresses this gap by examining one L1 corpus and two L2 corpora. The findings show the Korean EAP students appear to be growing in proximity to those of the English experts in terms of both rhetorical structure and linguistic features. In addition, it was shown that the Korean EAP students tend to start acquiring linguistic features at a later academic level in more complicated ways than rhetorical structure. This study implies possibility of Korean EAP students’ rhetorical acquisition in English academic writings.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (54)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0