메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국영어교과교육학회 영어교과교육 영어교과교육 제15권 제3호
발행연도
2016.1
수록면
185 - 203 (19page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study explores the characteristics of English Resultative constructions and investigates Korean learners’ understanding of them along with native English speakers’ intuition data, focusing on the most salient syntactic regularity, DOR and the secondary predicate restrictions. The experiments were designed as follows. For the control group, 32 adult native English speakers participated in the production task of English resultatives and the grammaticality judgement task which consisted of four types of resultatives and XP-Adverb sentences. For the experimental group, 57 Korean EFL learners at two different levels participated in the study: 30 graduate students for the advanced group; 27 second year high school students for the intermediate group. The result showed Korean learners’ unfamiliarity of the resultative sentences: the lack of the knowledge of DOR and semantic constraints on the resultative predicate, XP. Accordingly, pedagogical implications are discussed - especially the necessity of paying attention to the dual nature of resultatives: syntactic regularity and semantic arbitrariness.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (18)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0