메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
고민환 (경희대학교)
저널정보
한국관광레저학회 관광레저연구 관광레저연구 제31권 제12호(통권 제148호)
발행연도
2019.12
수록면
239 - 255 (17page)
DOI
10.31336/JTLR.2019.12.31.12.239

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
This research estimated the relationship of the quality of college education service on satisfaction, attitude, and loyalty using the EDT(Expectation Disconfirmation Theory). Second-order structural equation model carried out to students of 225 majoring in airline service management. The results showed that expected education service quality had a positive impact on perceived education service quality. The sub-dimensions of perceived education service quality were college administration, followed by academic process, fairness and physical evidence through the secondorder structural analysis. Perceived education service quality influenced positive impact on satisfaction and attitude, which in turn influenced loyalty. At last, for factor loading, the results of perceived education service quality revealed that college administration(.965) and academic process(.956) were the main factors in estimating the perceived service quality, revealing their positive effect on satisfaction, attitude, and loyalty. Thus college administrator should strengthen the college administration and academic process of education service quality to enhance the college satisfaction, attitude, and loyalty.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 고찰
Ⅲ. 연구방법
Ⅳ. 실증분석
Ⅴ. 결론 및 시사점
참고문헌

참고문헌 (56)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0