메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
한미향 (진주교육대학교)
저널정보
언어과학회 언어과학연구 언어과학연구 제93집
발행연도
2020.6
수록면
297 - 319 (23page)
DOI
10.21296/jls.2020.6.93.297

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims to examine the effects of Korean college students’ English collocation ability on their English speaking proficiency after having explicit learning of prefabricated chunks which contribute to fluent communication. 50 participants took a collocation test and a modified TOEIC sample test and 34 of the participants performed 1 minute speech recording activities for eight weeks. The result showed that their English proficiency was not correlated with their collocation ability and even high level students had difficulty in using collocation expressions. It was found that the more fluent in English speaking, the better they used English collocations but the corelation between collocation ability and speaking proficiency was not so high. Their errors in using collocations shed light on their interlanguage stage. It was suggested that EFL learners need many chances to use collocations in speaking English and more explicit collocation learning activities should be provided in class along with self-correction and teacher feedback.

목차

1. 머리말
2. 이론적 배경
3. 연구 대상 및 연구 방법
4. 연구 결과
5. 결론 및 제언
참고문헌

참고문헌 (31)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2020-700-000895242