메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김보영 (중앙대학교) 한승우 (중앙대학교)
저널정보
다빈치미래교양연구소 교양학연구 교양학연구 제13집
발행연도
2020.10
수록면
7 - 31 (25page)
DOI
10.24173/jge.2020.10.13.1

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
In this study, the satisfaction and immersion of the class were investigated in 254 learners who took online classes for one semester at Seoul A University. In the case of University A, self-directed learning and learning commitment showed relatively high numbers, but negative responses were made to interactive communication related to “discussion and discussion” and “question and response”. Conversely, he pointed out that the advantage of online classes is that students can listen repeatedly. In the arts and physical education classes, the degree of learning commitment was the largest, and in the engineering and natural classes, the amount of learning persistence was low. By grade level, the 2nd grade responded the most negatively to online classes, and the 3rd grade responded most positively.
After Corona 19 is over, the experience of online classes is expected to make a huge difference in the way the classes are taught.

목차

1. 서론
2. 언론에 보도된 온라인 강의에 대한 설문조사 분석
3. 코로나 사태로 인한 비자발적 온라인 수업에 관한 설문
4. 자기주도 학습, 학습몰입, 만족도, 학습지속 의향에 관한 실증분석
5. 팬데믹 이후의 뉴노멀의 교육을 위하여
참고문헌
Abstract

참고문헌 (18)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2020-005-001555078