메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이애리 (중부대학교)
저널정보
한국호텔리조트학회(구 한국호텔리조트카지노산학학회) 호텔리조트연구 호텔리조트연구 제20권 제1호
발행연도
2021.1
수록면
41 - 57 (17page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study is made under the hypothesis that the level of awareness toward Celebrity Traditional Wedding will have influence on the perception of service quality and accordingly it will lead to different decision-making when selecting what to buy for one’s wedding ceremony. The first empirical finding of this study is that the service quality has significant difference amongst target customers, which makes hotels’ strategy focus more on elaborating and decorating tradtional wedding ceremony, especially banquet wedding hall at the hotel. The second finding is that the components for wedding ceremony (What to buy) have significant difference according to the level of awareness toward Celebrity wedding. Such components as design of banquet wedding hall, wedding costume & dress, make-up, lighting & sound system at the wedding hall, quality of service, Food & Beverage, parking capacity, easy access by public transportation have been strongly perceived by young generation as important factors for selecting wedding venue. The hypothesis that there might be difference in inner image is rejected while the difference in outside image is selected. generations while attracting Celebrity Wedding.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (30)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0