메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
송신철 (부흥고등학교) 심규철 (공주대학교)
저널정보
한국생물교육학회 생물교육 생물교육 제48권 제4호
발행연도
2020.1
수록면
546 - 558 (13page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
In this study, the scientific inquiry skills presented in inquiry activities of the science textbooks for grade 5 & 6 elementary students were analyzed according to grades and content domains of school science. The elementary school science textbooks were developed on the basis of the 2015 revised science national curriculum. The science textbooks for grade 5 & 6 elementary students have 144 inquiry activities, which were analyzed with two categories of scientific inquiry skills : basic inquiry skills such as observing, measuring, predicting, classifying, reasoning and communicating, and integrated inquiry skills such as perceiving a problem, hypothesizing, controlling variables, transforming data, interpreting data, drawing a conclusion and generalizing. In particular, observing, communicating and reasoning activities accounted for about 80% of the six basic inquiry skills, and measuring, predicting, and classifying activities were found to be somewhat less used for inquiry activities. In the case of the integrated inquiry skills, it was not used for inquiry activities in the motion & energy domain and the integration domain. Particularly activities focused on controlling variables and interpreting data should be considered when developing new science textbooks.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0