메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이주연 (한국외국어대학교)
저널정보
한국통역번역학회 통역과 번역 통역과 번역 제23권 제1호
발행연도
2021.1
수록면
161 - 184 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
For successful interpreting, various types of knowledge, abilities and skills are required, which can be summed as interpreting competence. As students start interpreter education, they bring with them a bag of expectations and their own understanding of interpreting competence. Then, their perception of interpreting competence may change in the course of interpreter training and education. The present study aimed at examining students’ understanding of interpreting competence in a longitudinal manner at the start of the training compared to the second year of study at a graduate school of interpretation and translation in Korea. The findings show that students tended to place high importance on most of the interpreting competence elements but the importance ratings were more differentiated in their second year. While the participants’ understanding of interpreting competence became advanced thanks to training and practice, the study also found that more emphasis is needed on delivery and professional ethics.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (32)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0