메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
조현희 (대구교육대학교)
저널정보
한국현대영어영문학회 현대영어영문학 현대영어영문학 제60권 제1호
발행연도
2016.1
수록면
289 - 306 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study examined types of comprehension questions in the 6th grade-level elementary English Teachers’ Guide books to discover how inferential, critical, and creative questions as well as literal questions (Rubin, 1993) are used and what patterns they show. From the analysis of the comprehension questions, it was discovered that literal questions were predominant in all of the Teachers’ Guide books. Inferential questions appeared in much less numbers than literal questions. Among the inferential questions, questions about genre, synthesizing information, illustration, and application were used more than the rest of the questions. Textbooks showed differences in the use of inferential questions. The findings of the study suggest that reading comprehension questions need to be used as a tool that mediates the process of transactional reading rather than as a tool for mere recall and recitement of a text. The findings of the study call for the use of diverse comprehension questions in order to foster students’ active reading process and higher thinking ability.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (27)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0