메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김인성 (한국외국어대학교)
저널정보
한국번역학회 번역학연구 번역학연구 제23권 제2호
발행연도
2022.6
수록면
157 - 190 (34page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this research is to recognize student resistance to student-centered activities and seek a solution to overcome the resistance. To identify student resistance and its reasons, a survey is done in an undergraduate translation course. The survey asks about the most preferred class format (lecture, student presentation, or discussion) and the reason for their preference. Based on the findings of the survey, three clues for mitigating student resistance are drawn out: to use a one-to-one communication channel, to remove the fear of being assessed, and to give teacher’s official feedback after a student-centered activity. Then, the study creates a blueprint of a learning activity for overcoming student resistance. Next, the study experiments with the newly devised learning activity in a classroom and surveys the reactions of students. It is hoped that this research could be a starting point for adopting a successful student-centered approach in an undergraduate translation education classroom.

목차

1. 서론
2. 문헌연구
3. 연구 방법
4. 연구결과
5. 결론
참고문헌
Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0