메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Chunnan Hu (Zhejiang University) Charles E. Myers (Missouri State University)
저널정보
한국상담학회 Journal of Asia Pacific Counseling Journal of Asia Pacific Counseling Vol.12 No.2
발행연도
2022.8
수록면
69 - 83 (15page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Little is known about Chinese female doctoral students’ experiences at American universities and their identity formation through attending American universities. A qualitative research method was used to explore Chinese female doctoral students’ experiences of studying abroad. Despite a rough transition as international students, participants indicated that the experience of studying abroad promoted the development of coping skills. Each participant differed in life stages and had multiple responsibilities as doctoral international students. Additionally, participants developed conflict resolution skills to deal with microaggressions.

목차

Abstract
Introduction
Previous Studies of Chinese International Students
Professional Identity Development
Method
Results
Discussion
Implications
Limitations and Recommendations for Future Study
Conclusion
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2022-372-001686832