메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
정승삼 (경인여자대학교)
저널정보
한국체육과학회 한국체육과학회지 한국체육과학회지 제31권 제6호 (인문사회과학 편)
발행연도
2022.12
수록면
109 - 120 (12page)
DOI
10.35159/kjss.2022.12.31.6.109

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study began as a problem of quality degradation in non-metropolitan schools due to the recent decrease in students and student concentration. Non-metropolitan universities are facing a growing problem because of low-learning students. There is a need for a way to enhance the education of underachieved students. How to motivate learning? in terms of exploration, it proceeded as a consideration, and the results were expressed in an in-depth and inductive way. First, the research results were listed as positive response strategies for praise and encouragement. Second, it was listed as a sanctions negative response strategy. Third, focusing on the above two topics, it is listed as a Jump-up customized strategy. Crucially, to solve the problem of this study, the following is as follows. A professor should be interested in students, and direct incentives for professors are needed.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 학습부진자의 정의
Ⅲ. Positive 대응전략
Ⅳ. Negative 대응전략
Ⅴ. Jump-up 최종전략
Ⅵ. 결론 및 제언
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2023-692-000325528