메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
정봉명 (김포대학교) 박종철 (백석대학교)
저널정보
한국관광레저학회 관광레저연구 관광레저연구 제35권 특별호 상 (통권 제187호)
발행연도
2023.4
수록면
325 - 347 (23page)
DOI
10.31336/JTLR.2023.4.35.sp1.325

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to test the structural relationships of self management characteristics, self-efficacy, customer orientation and job satisfaction in the hotel industry. To accomplish the goals, a field survey was conducted on the employees" of deluxe hotels in the Seoul area. The statistical tools to be undertaken in this research were frequency analysis, exploratory factor analysis, reliability analysis, correlation analysis, confirmatory factor analysis, and covariance analysis using the statistical package of SPSS (18.0) and AMOS (18.0). The results of this study could be summarized as follows; First, the self management characteristics (Image management, self leadership, Resilience) positively affects the level of hotel employees" self-efficacy. Second, the self management characteristics (self leadership, Resilience) positively affects the level of hotel employees" customer orientation. Third, the self management characteristics positively affects the level of hotel employees" job satisfaction. Fourth, the self-efficacy have a positively affects the level of hotel employees" customer orientation. Fifth, the self-efficacy have a positively affects the level of hotel employees" job satisfaction. In the last chapter, the paper concludes with discussions and the managerial implications for effective personnel policies.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 연구 방법
Ⅳ. 분석결과
Ⅴ. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0