메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김경자 (한성대학교)
저널정보
한국외식산업학회 한국외식산업학회지 한국외식산업학회지 제19권 제6호(통권 제63호)
발행연도
2023.12
수록면
55 - 69 (15page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Through IPA analysis of bakery cafe selection attributes, improvement points according to customer needs are derived through customer-considered importance-satisfaction analysis, and men are used as allocation samples for gender comparison in order to present useful practical implications for improvements to improve customer satisfaction. A total of 192 (90.1%) valid samples, including men(96) and women (96), were used for analysis. Bakery cafe selection attributes are largely composed of six factors: service, hygiene, physical environment, product quality, convenience, and promotion. According to the needs for the strategy that can gain a competitive edge according to the needs to target the emotional code of female customers, who are the core customers. Through analysis based on gender (male, female), we aim to present operational strategies to target the tastes of female customers and logical practical implications for establishing strategies to attract male customers based on the analysis results.

목차

Abstract
I. 서론
II. 이론적 배경
III. 연구설계
IV. 실증분석
V. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-151-24-02-089254940