메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘 추계 학술대회 논문집 한국자동차공학회 1998년 춘계학술대회논문집 2호
발행연도
1998.5
수록면
859 - 864 (6page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper presents a discussion of the development of a viscous fan clutch with continuous linear variable speed control function for engine cooling system to improve cooling fan noise reduction and the overall fuel efficiency of the engine. It is well known generally that the operation of the engine cooling fan is one of the major noise. Vibration sourse in engine as well as the major power consumption device in engine. In the present study is has been shown that a viscous fluid fan driving clutch. For small and mediun diesel engine class(1 to 3.5 ton class). Having linear variable speed control function corresponding to cooling load and low temperature hysteresis has been developed. The results obtained has shown that the proposed design viscous fluid fan clutch can reduced the engine fan operational noise. Vibration as well as the cooling fan driving horsepower significantly.

목차

Abstract

1.서론

2.점성 팬 클러치에서 토크 전달 해석

3.점성유체 팬 클러치의 설계

4.설계 확인과 실험 결과

5.결과 및 요약

참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-556-014120798