메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
최웅환 (금오공과대학교)
저널정보
국어교육학회 국어교육연구 국어교육연구 제45집
발행연도
2009.8
수록면
321 - 346 (26page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper aims to propose a possibility of Didactical Transposition of grammatical knowledge in Korean grammar education. A Didactical Transposition of teacher on the grammatical knowledge shall be made much. Grammatical knowledge are categorized to the three types. There are an grammatical knowledges as a teacher knowing and grammatical knowledge for a teacher to teach, grammatical knowledge transferred to student etc. Each grammar knowledge is converted. Scientific grammar knowledge can not be transferred as it is to students. Didactical Transposition of grammatical knowledge by teachers is required. Knowledge of a teacher is transferred to students.
Schematizing research act was proposed for Didactical Transposition for grammatical knowledge focusing on Sentence structure and Elements as a example. A experience of exploring of grammatical knowledge was reflected in Didactical Transposition for grammatical knowledge.

목차

Ⅰ. 들머리
Ⅱ. 교수적 변환에 대한 이해
Ⅲ. 교수적 변환의 관점에서 본 문법 지식
Ⅳ. 마무리
참고문헌
[Abstract]

참고문헌 (26)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-710-018645847