메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Kyungyul Kim (Kangwon National University)
저널정보
한국중원언어학회 언어학 연구 언어학연구 제15호
발행연도
2009.11
수록면
1 - 21 (21page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
From a cognitive-functional perspective, the use of articles and demonstratives reflects our mental presentation or process (e.g. identification, generalization, specification, limitation, definition, idealization, etc.) in human communication. The purpose of this study is to identify cognitive-functional factors that characterize or distinguish functional similarities and differences between articles and demonstratives in English. As for the cognitive factors governing the functional differences between the two entities, it is proposed that the degree of cognitive salience, a speaker/hearer-oriented device, and the degree of contextual salience play a decisive role in determining different mental representation for encoding an intended referent in context. Finally, it is suggested that articles and demonstratives in English show different cognitive processes for context selection and for the satisfaction of referent-identification requirement, given that the crucial difference between articles and demonstratives lies in the way they orient the hearer towards the identification of the referent.

목차

1. Introduction
2. Background Studies
3. A Cognitive-functional Approach to the Meanings of (In)definite Determiners
4. Conclusion
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-705-019115074