메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
魚秀禎 (부산외국어대학교)
저널정보
동북아시아문화학회 동북아 문화연구 동북아 문화연구 제23집
발행연도
2010.6
수록면
443 - 455 (13page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The ultimate goal to learn a foreign language is to make smooth communication with foreigners. In order to communicate effectively, linguistic abilities, operational capabilities, and strategic skills are required. However, the current Japanese honorifics education in South Korea focus on learning vocabularies and honorifics expressions. Therefore, honorifics education does not function as communication education. This paper proposes a model of the honorific education to improve communication skills through learning scenarios.
The purpose of the model not only improve linguistic abilities, but also enhance operational capabilities to use honorific expressions appropriate to the scene, and strategic skills to use honorific expressions to consider the position and feelings of others. In the model, the scenario learning consists of three stage(Text, presentation, DVD), described the role of teachers and students at each stage. In the model, we have some ideas in addition to teaching management to maximize the effectiveness of learning. This paper is an attempt of the model that honorifics education play the role of communication education.

목차

1. はじめに
2. シナリオ?習のコミュニケ?ション能力への?果
3. シナリオ?習を取り入れた敬語授業
4. おわりに
?考文?
【논문초록】

참고문헌 (13)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2010-910-003183733