메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
송은주 (경희사이버대학교) 박규은 (경희대학교) 이은용 (경희사이버대학교)
저널정보
한국관광레저학회 관광레저연구 관광레저연구 제27권 제5호(통권 제93호)
발행연도
2015.5
수록면
259 - 277 (19page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims to review the current coffee curriculum on its effectiveness and to propose a coffee education curriculum that can meet trainees‘ educational purpose. To accomplish the purpose of this study, analytic hierarchy process(AHP) has been built to analyze and prioritize the importance of each curriculum.
The result of the analysis revealed that the coffee house owners prioritize the importance of curriculums in the orders of "Espresso Extract", "Coffee Menu", "Roasting and Blending", "Cupping", "Coffee Basic" and "Latte Art" in primary hierarchy. In secondary hierarchy, composed of 19 subordinated curriculums, "Espresso Extract", "Espresso Basic Menu", "Hand Drip", "Roasting Machine" and "Roasting Technique" held of higher importance.
Through the result of this study, education organizations are recommended to reorganize their curriculums and to allocate education time in accordance with the relative importance of the curriculums presented in the study.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 연구방법
Ⅳ. 분석결과
Ⅴ. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0