메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
신보영 (한양대학교) 김민지 (코레일관광개발) 조민호 (한양대학교)
저널정보
한국관광레저학회 관광레저연구 관광레저연구 제27권 제9호(통권 제97호)
발행연도
2015.9
수록면
397 - 416 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (3)

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is research drew coffee lifestyle newly for female coffee consumers unmarried with so much right of purchase so as to expand coffee products and establish detailed strategy and then, suggested detailed implications for consumer management and examined differences for coffee consumptive behavior at the same time.
This research used data of 317 sheets and SPSS18.0 statistical package program so as to grasp coffee lifestyle forms of female coffee consumers unmarried, using coffee shop, and analyze differences of various coffee consumptive behaviors of female coffee consumers unmarried by form. For the analysis, frequency analysis, factor analysis, credibility analysis, cluster analysis and cross analysis were conducted.
They were divided into 5 groups such as "relative taste pursuing group", "indifference group", "health/taste pursuing group", "economy pursuing group", "relative trend pursuing group" through the factor analysis by criterion of coffee lifestyle. Differences for the promotion by cluster were grasped.
Based on the above, this research is significant to reflect consumptive behavior of female coffee consumers unmarried through the segmentation of the market by coffee lifestyle form and suggest directivity to develop products and establish marketing strategy in the future.

목차

Abstract
I. 서론
II. 문헌고찰
III. 연구방법
IV. 분석결과
V. 논의 및 결론
참고문헌

참고문헌 (47)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-326-001955540